גפני תקף את בן גביר: "לא מרוויחים מזה כלום"

איתי גדסי 2 Comment on גפני תקף את בן גביר: "לא מרוויחים מזה כלום"

המשברים הראשונים בממשלה הטריה מקדימים לבוא: היומונים החרדים ויו"ר דגל התורה במתקפה על השר בן גביר בשל העליה להר הבית. "לצד העמדה ההלכתית, לא מרוויחים מזה כלום, סתם מתגרים בכל העולם". בן גביר הגיב: "במשמרת שלנו, ישראל לא תיכנע לחמאס"

משה גפני צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשכת הסערה בקואליציה הטריה: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בשל עלייתו אתמול להר הבית. "העמדה שלי שאסור עפ"י ההלכה לעלות להר הבית, אמרתי את זה גם לח"כ בן גביר, גם בעבר וגם היום. אני חושב שזה לא בסדר. במקום שיש בו את קודשי הקודשים אסור לעלות לשם. לכן כל הרבנים הראשיים לדורותיהם אסרו את זה, ואמרו שזה חיוב כרת".

הוא הוסיף: "איש ציבור שמראה דרך לציבור שלם זה לא בסדר, אני מכבד אותו אבל זה דבר שאסור. לצד העמדה ההלכתית, לא מרוויחים מזה כלום, סתם מתגרים בכל העולם. זה שאתה לא עולה – זה לא אומר שזה לא שלי, להפך זה קודש הקודשים. אין פה חילוק בין הציונות הדתית לעמדה החרדית, לעמדת הרוב המכריע הדבר אסור".

בן גביר הגיב: "הרב גפני, מעריך אותך מאוד אבל סבור שמפלגה שלא רוצה להיות בממשלה, כדי לא לשאת באחריות על המדינה, פחות מתאים שתטיף מוסר. הר הבית הוא לא רק עניין דתי (והרבנים שלנו קובעים שמצווה לעלות), זה גם סמל לריבונות ומשילות והאוייב בוחן אותנו לפי מעשינו שם. במשמרת שלנו, ישראל לא תיכנע לחמאס".

בתוך כך, גם היומונים החרדים יתד נאמן והדרך, תקפו את בן גביר על העליה להר. במאמר מערכת חריף ביתד נאמן שא צוטט בכותרת הראשית של העיתון, נכתב: "מופעי ראווה פוסלים שכאלו מסכנים חיי יהודים ומשחקים לידי המסיתים בצריחי המסגדים. מי מתיר לאנשים כאלו לסכן יהודים שלא לצורך ובניגוד להלכה הברורה? ובשביל מה? הלא את בית המקדש השלישי הם לא מתיימרים לבנות".

בוואינט ציטטו את יתד נאמן, ובן גביר הגיב: "שומע את כל הברברת בתקשורת, אבל השיא זו הכותרת הזו בוואינט. לידיעת העורכים, 'יתד נאמן' נגד מדינה לעם היהודי ומתנגדים לכך שחילונים יגורו כאן. גם בזה אתם תומכים?"

במהדורת הבוקר, הגיב לדברים המגיש בצלאל קאהן: "יתד נאמן לא נגד מדינה לעם היהודי ולא נגד מגורי חילונים בארץ הקודש. אתה שר בממשלה שצריך לציית להוראות הרבנות הראשית לישראל וגם לדעת לקבל ביקורת (מוצדקת ועניינית) בלי להטיח רפש בחזרה. זה ממש לא "אהבת ישראל" שאתה כה מתהדר שיש בך".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בושה .
    יורה בנגמש שרק נכנסנו אליו.

  2. 1

    בסך הכול נראה מחלוקת לשם שמיים לא? אז סופה להתקיים. לא לצפות שאחד הצדדים ישתכנע, או שהאדמה תבלע אותו.